Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto maksukulu kerkib

    Sõltumata sellest, millised on autoga seotud kulud, on praegu sõiduautode omatarbe maksustatav väärtus 1695 krooni, mis teeb igakuiseks käibemaksu summaks 305 krooni. Uue korra kohaselt maksustatakse aga kõik ametiauto kasutaja poolt enda tarbeks tehtud jooksvad kulud.
    Advokaadibüroo Luiga Mody Hääl Borenius maksukonsultant Marko Saag selgitas, et kui töötajad kasutavad autot ettevõtlusega mitteseotud eesmärgil, tuleb iga kuu välja selgitada auto mitteettevõtluses kasutamise osa ning see maksustatakse.
    "Selliste autodega seonduvate kulude kokkuarvutamine ning auto kasutamisproportsiooni paikapanek on tunduvalt keerulisem praegusest korrast," märkis Saag.
    Võrreldes praegusega suureneb käibemaksukulu kallimatel või rohkem kulusid tekitavatel sõiduautodel, mida töötajad kasutavad.
    Rahandusministeeriumi kaudsete maksude talituse peaspetsialisi Aet Külasalu väitel ei ole praegune sõiduautode omatarbe maksustamine õiglane.
    "Kui me kõikide muude kaupade puhul võtame proportsiooni, kui palju kasutamine ettevõtlusest väljas on, siis ei peaks ka sõiduauto teistmoodi olema," põhjendas ta.
    Eelnõu seletuskirjas märgitakse, et suur osa sõiduautodest on juriidiliste isikute arvel, kuigi ettevõtte tegevusala ei eelda sõiduauto omamist. Sellest järeldab rahandusministeerium, et eelkõige kasutatakse autot isiklikuks tarbeks ja praegune kord leevendab oluliselt kallite autode ostjate maksukoormust.
    "Põhimõtteliselt oleks ju mõistlik ja õilis suunata ettevõtjaid eelistama odavamaid ja keskkonnasäästlikumaid sõiduvahendeid. Selles osas võiks väike diferentseerimine käibemaksuga maksustamisel toimuda küll," lausus Rakvere Lihakombinaadi finantsjuht Siim Kallast. Tema hinnangul sunnib kavandatav muudatus firmasid oma autopoliitikat üle vaatama.
    Muudatuse tulemusena peavad ettevõtted hakkama täpsemalt ametiautode erakasutuse üle arvet pidama ja käibedeklaratsioonis selle alusel ka vastava summa deklareerima.
    Kui erakasutuse ja ettevõtluses kasutuse vahekord kuude lõikes märkimisväärselt ei erine, saab hakkama ühekordse arvutusega. Kui erinevused aga suureks lähevad, tuleb omatarbe osa iga kuu üle vaadata.
    "Kontroll esitatud andmete õigsuse üle jääb nii nagu praegugi - kui revisjon tuleb, siis kontrollib. Kui leitakse mingeid ebakõlasid, on see tõendamise küsimus. Ka ettevõtte iseloom annab juba pildi, kui palju sõiduautot tööks vaja on," ütles Külasalu.
    Dunkri Kaubanduse ASi juhatuse esimehe Arvo Kase sõnul on ettevõtjate poolt vaadates asjale kaks lahendust. Esimene võimalus on pidada piinliku täpsusega sõidupäevikut ja lahendada olukord nii, et ametiauto pargitakse tööaja lõppedes ettevõtte territooriumile. Teine variant on maksukoormus vaikselt alla neelata, mis sõltuvalt firma tegevusalast võib lõppkokkuvõttes tulla kasulikum.
    "Sõidupäeviku pidamine tekitab meie jaoks palju sekeldusi ja oleme paljudel juhtudel leppinud olukorraga, et tasume parem erisoodustused, kui kulutame töötajate aega sõidupäevikute pidamisele ja kontrollimisele," rääkis Kase.
    Paljudel ametikohtadel on tööauto kasutamine kujunenud standardpaketi osaks, edaspidi aga hakkavad tööandjad Kase sõnul erilise hoolega vaatama, kui palju mingi ametiauto maksma läheb ja kas see on ka edaspidi töötajale üks lisahüve või mitte.
    Eesti senise majandusedu üheks teguriks on olnud suhteliselt lihtsatel alustel põhinev maksusüsteem.
    Ka antud muudatus võiks jätta maksuarvestuse võimalikult lihtsaks ja kergesti kontrollitavaks. Ma ei poolda lahendust, mis põhineb väga üldistel ja kontrollimatutel eeldustel või standarditel.
    Samuti ei ole aus muuta maksusüsteem keerulisemaks seetõttu, et õilsate eesmärkide kattevarjus viia läbi varjatud maksutõus, mille tulemusena aus maksumaksja satub vähemusega võrreldes raskemasse olukorda.
    Seega lihtsus ennekõike.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.