Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läti võtab maksu raskeveokitelt

    Üle 12 tonni kaaluvatel veokitel tuleb eelnõu järgi teemaksu tasuda keskmiselt 44-154 krooni ööpäeva eest, kirjutas majandusleht Biznes & Baltija. Kõik olulisemad suunad lähevad maksu alla. Maksust külavahe- ja metsateid mööda sõites mööda hiilida on keeruline, kirjutas leht.
    "Igal juhul on see meile suur väljaminek," ütles kaubaveofirma Ebrex Eesti juht Erik Laidvee, kuid tema sõnul on see siiski mõnevõrra vähem kui mõnele muule ettevõttele, kellel naaberriigis tütarettevõtet pole.
    Ebrex Eesti juhi sõnul käib neil kaubavedu Euroopasse pigem laevadega kui mööda maanteed. Laidvee märkis, et neil on Lätis oma ettevõte, kus tegutseb ligi 5-6 raskeveokit, millest enamik kannab Läti numbrimärki. Eelnõu kohaselt ei pääse teedemaksust ka nn oma veokid, kuid võrreldes välismaist numbrimärki kandvate veokitega tasuvad need maanteemaksu tervelt 5 latti (ca 100 krooni) vähem. Laidvee leiab, et erinevate summade nõudmine on ebaõiglane. "Igal juhul on see meile suur väljaminek," ohkas Laidvee.
    Maksu suurus sõltuks eelnõu järgi heitgaaside hulgast, rattatelgede arvust ning riigis viibitud ajast.
    Vinjettide süsteemi sisseseadmist põhjendab Läti sideministeerium just vajadusega maksustada Läti riigist läbi sõitvad veokid, mis kulutavad Läti teid ja saastavad õhku, kuid ei jäta selle eest riiki midagi. Kogu maksutulust moodustab nende osa aga vaid 8,8% - põhikoorem langeb Läti enda vedajatele.
    Maksu kogumist hakkab haldama Läti sideministeerium eesotsas minister Ainars Šlesersiga. Valitsuse eelnõu peab kinnitama parlament.
    Erinevalt Lätist on Eesti raskeveokite maksustamise plaanist loobunud.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsleri Eero Pärgmäe sõnul kaaluti tuleva aasta eelarve koostamisel ka raskeveokitele teemaksu kehtestamist, kuid see ei osutunud kuigi mõttekaks.
    "Meil on juba olemas raskeveoki registreerimismaks, mida ettevõtjad tasuvad igal aastal. Küll aga ei ole ei tee- ega ajapõhist maksu. 2009. aasta eelarve koostamise raames ministeerium analüüsis raskeveokite teekasutuse või ajapõhise maksu kehtestamise võimalusi ja leiti, et see ei ole mõttekas, kuna kõige suurema koormuse saaksid Eesti enda vedajad ja riigi konkurentsivõime huvides ei ole mõtet neid kulusid tõsta. Ministeeriumi seisukoht selles küsimuses on sama," vastas Pärgmäe aripaev.ee küsimusele, kas ka Eestil on sarnaselt Lätiga kavas maksustada raskeveokite maanteede kasutus.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.