Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteede ehitusel makstakse tööde eest üle seitsme miljardi

    Mäo möödasõidu 85,0.-91,4. km ehitus
    Oktoobris alustati 2+2-sõidurajaga ja eraldusribaga I klassi 6,4 km pikkuse maanteelõigu ehitamist Mäo möödasõidul ja sellega ristuva 2,3 km pikkuse teelõigu ümberehitamist Pärnu-Rakvere-Sõmeru maanteel.
    Ehitatakse kaks eritasandilist liiklussõlme ja kaks ristet kokku nelja viaduktiga. Mäo möödasõit peab valmima septembris 2010. Tee pikkus Tallinna Tartu vahel väheneb 0,6 km võrra.
    Maksumus: 475,4 mln kr.
    Projekteerimis-ehitusleping sõlmiti mais firmadega AS Aspi ja EA Reng.
    Kukruse-Jõhvi teelõigu ehitus
    Käimas on ehitushange. Projekt näeb ette Kukruse-Jõhvi teelõigu, 155,9.-163,2. km ümberehitamist neljarajaliseks esimese klassi maanteeks. Teelõigule rajatakse kolm eritasandilist ristmikku, üks riste, kaks jalakäijate silda, kergliiklusteed ja kogujateed kogu lõigu ulatuses, müratõkkeseinad.
    Projekti kaasrahastab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Maksumus on 630 mln kr, millest ELi toetus on 30%. Lisandub kogujateede ehituse maksumus, mida rahastatakse riigieelarvest.
    Projekti kogumaksumus: 800 mln kr.
    Ehitusega oli plaanis alustada oktoobris, kuid kuna riigihanked on vaidlustatud, ehituse alustamine viibib.
    Tee valmib 2010. sügiseks.
    Aruvalla-Kose teelõigu 26,6.-40,0. km ümberehitus
    Septembris kuulutati välja riigihange Aruvalla-Kose teelõigu projekteerija ja ehitaja leidmiseks. Esimese klassi maantee nõuetele vastava neljarajalise teelõigu tööprojekti koostamine peaks algama 2009. aasta suvel. Ehitusega alustatakse sügisel 2009. Ümberehitatavale 13,05 km pikkusele teelõigule ehitatakse kaks eritasandilist liiklussõlme ja kaks ristet kokku kolme viadukti ja kahe tunneliga.
    Projekti hinnanguline maksumus: 800 mln kr.
    Valmib 2011. aasta suvel.
    Pärnu ümbersõidu ehitus
    Tehniline projekt on valmimas. Tallinna ja Lihula maantee ühendamiseks ehitatakse 1+1-rajaline uus teelõik koos ühetasapinnaliste ristmikega, kergliiklusteedega ja uue sillaga üle Sauga jõe. Ehitajate tee valmib 2+2-rajalisena koos ühetasapinnaliste ristmikega, kergliiklusteede ja jalakäijate tunnelitega.
    Ehitajate tee ümberehitust ja Papiniidu silla remonti on plaanis alustada 2009. aasta suvel.
    Projekti hinnanguline maksumus: 800 mln kr.
    Valmib 2010. aastal.
    Tallinna-Narva maantee Valgejõe-Rõmeda 50,4.-79,0. km ehitus
    Valmimas on tehnilised projektid. 2009. aastal on plaanis remontida parem sõidusuund Liiapeksi ja Loobu vahel 50,4.-70,5. km. 2010.aastal remonditakse vasak sõidusuund Liiapeksi ja Loobu vahel ning alustatakse Viitna möödasõidu ehitust.
    Projekti hinnanguline maksumus: 887 mln kr.
    Valmib 2011. aastal.
    Tallinna-Narva maantee Väo-Maardu teelõigu 9,0.-17,4. km ehitus
    2009. aasta sügisel on kavas alustada Väo-Maardu teelõigu ümberehitamist. I etapis ehitatakse ümber olemasolev 2+2-sõidurajaga Iru ja Maardu vaheline teelõik 3+3-sõidurajaga teelõiguks. Tehakse ka autotunnel Iru ja Loo vahelise liikluse sujuvaks kulgemiseks.
    Projekti kogumaksumus: 1,4 mld krooni.
    Valmib 2012. aastal.
    Tallinna ringtee Väo-Jüri vahelise teelõigu ehitus
    2011. aastal on kavas alustada Tallinna ringtee Väo-Jüri vahelise teelõigu ümberehitamist 2+2-sõidurajaga I klassi maanteeks.
    Projekti hinnanguline maksumus: 1,8 mld krooni.
    Allikas: maanteeamet
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Võlgades arendusega seotud ehitusfirma läks pankrotti
Neljapäeval kuulutati välja ehitusfirma ASSG Construction pankrot – see on ettevõtte, kes vastutas skandaalse Teletorni Kodude ehitamise eest. Just seda firmat süüdistas arendaja raha väljaviimises.
Neljapäeval kuulutati välja ehitusfirma ASSG Construction pankrot – see on ettevõtte, kes vastutas skandaalse Teletorni Kodude ehitamise eest. Just seda firmat süüdistas arendaja raha väljaviimises.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.