Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ellujääjatel uued võimalused

    Ometi ei heiduta see logistika- ja transpordivaldkonna ettevõtjaid, kes loodavad, et turul püsimajääjatele pakub alanud aasta uusi võimalusi.
    "Vaatamata kõigele negatiivsele, mis Eesti transiidisektori arengut mõjutas, rõõmustab see, et transiidifirmad suudavad siiani rahvusvahelisel tasemel konkurentsivõimelised olla," näeb Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman tulevikku positiivsena.
    "2009. aastast loodan kahte olulist asja: et rahvusvaheline majandusareng pööraks tõususuunale võimalikult kiiresti ning et Eesti valitsusel jätkuks julgust ning aru, et ametlikult ja avalikult tunnistada Eesti geograafiline asend riigi strateegiliseks ressursiks," rääkis Tiiman.
    DSV Transpordi juhatuse esimehe Jaan Lepa sõnul jaotatakse sel aastal ümber turuosad, kuna praeguse hinnataseme juures pole jätkusuutlikkus võimalik.
    "Kuna meie tegutseme teenindussfääris, siis 2009. aastal on raske oodata midagi enamat kui Eesti majanduselt tervikuna, seega meie turumahu orgaanilist kasvu ei planeeri," paljastas Lepp DSV ootusi.
    Ka CF&S Estonia ASi juhatuse liige Ants Ratas oli kindel, et kõikidele transpordi vallas tegutsejatele sel aastal kohta pole. "Kui 2007. aastal oli vedaja turg ja vedaja dikteeris hindu, siis nüüd on turul ülepakkumine ja dikteerib klient. Tundub, et põhi on veel kaugel ja veohinnad langevad, paljud laevad seisavad tööta ja laevatehastest tuleb neid juurde," rääkis Ratas.
    Eesti Sadamate Liidu tegevdirektor Viktor Palmeti arvates torkas möödunud aastal silma riigivõimu ja ettevõtluse vahelise lõhe suurenemine. "Rahvusvahelise transpordi ja seal hulgas transiitvedude alal ollakse erilainetel," rääkis ta. "Lisaks on väga halb, et Eesti poliitikud ei suutnud alustada dialoogi Venemaaga." Positiivseks hindas Palmet aga majanduspoliitilise aktiivsuse Hiina suunal.
    Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu juhatuse esimees Illimar Paul arvas, et ehkki ees on palju ohte, leidub ka uusi võimalusi.
    Nõudluse järsu languse tõttu on küll kõik turud tasakaalust välja viidud, ent samas on toorme ning energiakandjate hinnad rekordmadalal.
    "Transiidimahtude järsk langus tõi kaasa raudteetariifide tõusu, mis omakorda peletas eemale veosemahud." Kui tariifid veel tõusevad, võivad Eesti raudteel lõppeda viimsedki kaubavood, arutles Paul. "2009. aasta tuleb väga huvitav! Hiina keeles koosneb sõna "kriis" kahest hieroglüüfist, millest üks tähendab ohtu ja teine võimalust."
    Möödunud aastal olid lennutranspordis toimuvate kaubavedude seisukohast olulisemad märksõnad nafta hinna tõus, lennufirmade pankrotid ja kartellikokkulepete trahvid.
    Naftahindade muutus mõjutas kõiki lennufirmasid, teenuse kasutajatele tähendas see olulisemalt kallimat teenust. Aasta lõpp tõi aga endaga kaasa nafta hindade olulise alanemise, mis omakorda vähendas lennutranspordi teenuste hindu.
    Näiteks oli kütuse lisatasu augustis suurusjärgus 1,35 eur/kg ning detsembri lõpuks oli see langenud tasemeni 0,55 eur/kg. Vahe on 12,50 krooni ühe kilo kohta.
    Pankrotte oli statistika järgi 2008. aastal rohkem kui pärast kaksiktornide terroriakti aastal 2001. USAs määrati konkurentsiseaduste rikkumiste eest lennufirmadele trahve ja kahe lennufirma töötajale määratati ka reaalne vangistus.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Legendaarne miljardärist riskifondijuht Jim Simons suri 86aastaselt
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.