Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hiigeleramu rahastaja jättis teedeehitajale maksmata

    Äripäeva rikaste edetabelis üheksa firmaga ja 649 miljoni kroonise varandusega 33. kohale platseerunud Aleksei Tšulets on seni hoidnud teadlikult madalat profiili. Kuid hiljuti astus ärimees esimese sammu rambivalgusesse, kandideerides Paldiski linna volikogusse.
    Hoopis suuremat kõlapinda sai aga uudis, et mees ehitab endale 64 miljoni kroonist eramut. See summa ei ole aga liikunud Tšuletsi isiklikust rahakotist, vaid läbi ärimehe enda osaühingu Altoona, kes on ka ehituse peatöövõtja.
    Altoona omanikuks ja ettevõtte äride rahastajaks on märgitud Hollandi Antillide maksuparadiisis registreeritud CNP Investments N.V.
    Altoona juhatuse liige Aleksei Mürisep tunnistas, et tegelikult on firma taga osaliselt Tšulets isiklikult.
    Miks ehitakse eramut firma rahaga, on see maksude pärast?
    "Ei ole, mul on maksuametiga räägitud, tema (Tšulets - toim) maksab selle töö eest. Seal ei ole ei käibemaksu- ega tulumaksuküsimusi, minu meelest on kõik korrektne," vastas Mürisep.
    Samal ajal on aga hiigeleramu ehitaja hädas Paldiskis autoplatside ehitamisel tehtud tööde eest tasumisel.
    Kevadel oli Altoonal hing nii kinni, et Äripäeva käsutuses olevate paberite järgi ulatus võlasumma mitmele ehitusfirmale üle 40 miljoni krooni.
    Üks suuremaid võlausaldajaid on ehitusärimees Toomas Lumanile kuuluv teedeehitaja Nordecon Infra.
    Kinnistusregister näitab, et Altoona Tallinnas Tõnismäel asuvale kinnistule, seal, kus asub Tšuletsi ja tema äripartneri Aleksandr Nakonetšnõi äride kontor, on seatud Nordecon Infra kasuks 13,5 miljoni kroonine kohtulik hüpoteek.
    Selgub, et Nordecon Infra on esitanud kohtusse hagi Altoona vastu, kuna pole juba läinud aastal valminud platside ehituse eest raha kätte saanud.
    Nordecon Infra tegi alltöövõttu Tšuletsi firmaga otseses kontaktis olevatele osaühingule Fertum Holding ja aktsiaseltsile Eisi.
    Fertum Holding loovutas oma 20,5 miljoni kroonise nõude Nordeconile.
    Eisile võlguoldav summa küündis kümne miljoni kroonini. Firma üks omanikest Vladimir Eiland vakatas küsimise peale: "Kust teil sellised andmed? Ma ei saa enne öelda, kui pole nendega konsulteerinud."
    Kas Altoonal on raha tagasimaksmiseks olemas? "Jah, selle üle ei saa kurta. Näete, kui palju on sadamas välja ehitatud," sõnas Mürisep vaiksemalt, kui teistele küsimustele vastates.
    Ülejäänuid väiksemaid võlgu ongi asutud tasuma. Tšuletsi hiilgelvillat ehitavast NCC Ehitusest öeldakse, et neile enam võlgu ei olda. Ka Paldiskis valgusteid paigaldanud elektritööde firma Welander juhataja Lembit Kiivit märkis, et üle kahe miljoni krooni ulatunud võlasumma on tänaseks suures osas tasutud.
    Kuid üks kirves on Altoona kohal veel. Needsamad Paldiski Põhjasadama autode ladustamise platsid on ehitatud ilma nõutavat detailplaneeringut ja ehitusluba omamata. Seda linnavõimu arvates.
    Iga mööduv päev kasvatab nõuet Altoona vastu 40 000 krooni võrra. Kogunõue ulatub juba pea nelja miljoni kroonini.
    "Tallinna Sadamale kuuluvas Lõunasadamas tegutsevad ettevõtjad olid pahased, miks nemad peavad aasta-poolteist kulutama detailplaneeringute tegemiseks, kui teised lihtsalt ehitavad ilma loata ja hakkavad raha tagasi teenima," põrutas linnapea Jaan Mölder telefoni.
    Mürisepa sõnul tegid nad vaid endale kuuluvad platsid korda. "Andsime esimesed taotlused detailplaneeringute algatamiseks juba neli aastat tagasi. Kõikidele asjadele, mis meiega on seotud, on Mölder pidurid peale pannud," selgitas ta.
    Kõik linnavõimu tehtud ettekirjutused on Altoona kohtus vaidlustanud.
    Enne valimisi säriseb Paldiskis õhk poliitikast ning üksteist loobitakse poriga, seetõttu tuleb igasugusesse sealt linnast tulevasse infosse ettevaatlikult suhtuda.
    Eriti kui vastastikku on vanad vimmamehed, valimisliidu Ühtne Paldiski esinumber Aleksei Tšulets ja praegune linnapea, valimisliitu Meie Kodu Paldiski Pakri juhtiv Jaan Mölder.
    Seni meedia eest varju hoidnud Tšulets andis üllatuslikult pika intervjuu Eesti Ekspressile ja rääkis, kui korrumpeerunud on praegune linnavõim eesotsas linnapeaga.
    Mölder ei jäänud võlgu - ilmuvad lood, kuidas vastaspool registreerib linna massiliselt uusi elanikke.
    Äripäevale rääkis Mölder, et Tšuletsi tiib on tema hinnangul pooleteise aasta jooksul kulutanud valimiskampaaniale juba 7-10 miljonit krooni.
    Igatahes on Paldiski valimiste valguses üks huvitavamaid omavalitsusi, kus võimule saamiseks ning vastaspoole mahategemiseks kasutatakse kõiki nippe.
    See on tõsi, et Nordecon Infra oli nende ehitajate hulgas, kes rajasid Paldiski Põhjasadamasse autode ladustamise väljakud, mida Altoona ja Paldiski Põhjasadam juba enam kui 9 kuud edukalt kasutavad, nagu saime lugeda eelmisel nädalal ajakirjandusest.
    Samuti vastab tõele fakt, et tehtud tööde eest pole Nordecon Infra saanud tasu valdavas osas lepingu mahust ning on asunud seetõttu oma huve kaitsma, paludes muu hulgas kohtul seada olukorra selginemiseni hüpoteek Altoonale kuuluvatele kinnistutele.
    Oleme võlgnevuse teemadel teise osapoolega kontaktis ning püüame leida lahendusi, et tehtud töö eest ka tasu kätte saaks. Usun, et pooltel huvi on ja olukord selgineb.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.