Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubamaja kasumis

    Käive kasvas 2,4 protsenti ja ulatus 93,9 miljoni euroni.
    "Meie viimane soovitus Tallinna Kaubamaja aktsiale 14. aprillist oli vähenda positsiooni," ütles Swedbanki analüüsijuht Marek Randma enne Kaubamaja tulemuste avalikustamist. "Praeguseks on hind langenud ja vaatame pärast kvartaalseid tulemusi hinnasihi ja soovituse üle." Swedbanki Tallinna Kaubamaja aktsia hinnasiht on 6,5 eurot. "Terve 2011. aasta kohta ootame puhaskasumi marginaali natuke alla 4%," lisas Randma.
    Esimene kvartal oli kontsernile stabiilne, ütles ettevõte börsiteates. Müügitulu kasvas kõigis kontserni jaekaubandussegmentides. Aasta alguses eurokartusest tingutud tarbimislangus jäi oodatust väiksemaks, kuid toorainehindade kasvust tingitud hinnatõus on survestanud kaupade sisseostuhindu. Suuremat tähelepanu on pööratud nii SHU kui ka Selveri klientide seas hästi vastu võetud omatoodete arendamisele, mis on võimaldanud klientideni tuua parema hinna ja kvaliteedi suhtega tooteid. Omatoodete osakaal oli esimeses kvartalis jalatsiketis 6% ning Selverites 4% müügitulust. Kontserni tegevuskulud on jätkuvalt tähelepanu all. 2010. aasta teises pooles realiseeritud tööprotsesside ümberkorraldus on võimaldanud esimeses kvartalis võrreldes aasta varasemaga tööjõukulusid kokku hoida 5,8%.
    Kaubamajad ikka kahjumis. Kaubamajade ärisegmendi müügitulu kasvas kaks protsenti, 16,9 miljonile eurole. Kaubamajade kahjum oli 0,7 miljonit eurot, olles aastatagusest tulemusest parem 0,05 miljonit eurot. Võrreldes möödunud aasta sama perioodiga oli Kaubamaja 2011. aasta 1. jaanuaril suletud seoses uue majandusarvestussüsteemi juurutamisega ja hooaja allahindluskampaania algas jaanuaris nädal hiljem. Kaubamajade segmendi ärikahjum vähenes 0,07 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kaubamajade segmendi koosseisus kajastatud I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti müügitulu eraldi välja tooduna oli 2011. aasta I kvartalis 0,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 27,2%. Võrreldes möödunud aasta esimese kvartaliga on I.L.U. ketil alates 2010. aasta septembrist avatud ka neljas kauplus Tallinnas Kristiine keskuses. I.L.U. keti puhaskahjum esimeses kvartalis oli 0,2 miljonit eurot, mis on uue kaupluse käivitamiskuludega seoses 0,05 miljonit eurot suurem kui möödunud aasta samal perioodil.
    Supermarketite ärisegmendi 2011. aasta I kvartali käive kasvas aastaga 1,3 protsenti, 72,2 miljonile eurole. Eestis asuvatest Selveritest sooritati 7,7 miljonit ostu, ületades aasta varasemal perioodil sooritatud ostude arvu 0,4% võrra. Selveri I kvartali müügitulu kasvu taga on edukad müügikampaaniad ning järjepidev töö kaupade sortimendiga. Samuti jäi tagasihoidlikuks eurole ülemineku järgselt oodatud tagasilöök tarbimises. Suurt mõju müügitulemustele on avaldanud oluline toidukaupade hinnatõus, mille tulemusena on alanenud toidukaupade koguseline müük. Võrrelduna eelmise aastaga on müügitulu kasvule avaldanud negatiivset mõju jätkuvalt tihenenud konkurents jaekaubandusturul ning Tallinna müügimaks. Läti kaupluste sulgemisest tulenevalt Selveril Lätis kaupade müügitulu ei olnud. Müügitulu Lätis 2010. aastal oli 10 000 eurot. Supermarketite segmendi puhaskasum oli miljon eurot, näidates võrrelduna 2010. aasta sama perioodiga 1,7 miljoni euro suurust kasvu. Eestis teenitud puhaskasum oli 2011. aasta I kvartalis 1,6 miljonit eurot, kasvades 1,0 miljonit eurot aasta varasema 0,6 miljoni euro kasumi tasemelt. I kvartali puhaskahjum Lätis oli 0,6 miljonit eurot, kahanedes baasperioodiga võrrelduna 0,7 miljoni võrra. Majandustegevus Lätis on külmutatud.
    Automüük kasvas 31%. Kinnisvarade ärisegmendi kontserniväline käive kasvas 0,7 protsenti, 0,7 miljonile eurole. Segmendi aruandeperioodi kasum kasvas 2,9 protsenti, 1,6 miljonile eurole.
    Autokaubandussegmendi 2011. aasta I kvartali müügitulu segmentidevaheliste tehinguteta kasvas 31,4 protsenti, 3,8 miljonile eurole. Autogrupi puhaskasum I kvartalis oli 0,2 miljonit eurot. Aasta tagasi, 2010. aasta esimese kolme kuuga, sai autogrupp 0,02 miljonit eurot kahjumit.
    Jalatsikaubanduse käive kasvas kolm protsenti, 2,6 miljonile eurole. I kvartali kahjum jäi mullusele tasemele (0,6 mln eurot).
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.