Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti sõnastab endale uut Euroopa Liidu poliitikat

    Dokument on alles eelnõu järgus ning arutelu järel valitsuses saab alates homsest oma arvamust väljendada ka Eesti laiem avalikkus.
    Intervjuu riigikantselei Euroopa Liidu asjade direktori Juhan Lepassaarega.
    Mida seab Eesti riik oma Euroopa Liidu poliitikas esikohale Eesti ettevõtjate huve silmas pidades? Kaks asja. Üks on siseturg. Siseturu kaudu nende võimaluste avardamine, mis võimaldaks Eesti ettevõtjal oma toodangut või teenust paremini üle piiri pakkuda. Eriti on fookuses teenuste turg ja veelgi kitsamalt digitaalne turg.
    Kõik e-teenused, e-hanked, mille võimalusi Eesti ettevõtjad praegu veel täiel määral kasutada ei saa, sest nendes valdkondades siseturg ei toimi. Teine on taristud. Eesti füüsiline ühendamine siseturuga. Kindlasti nende kahe asja sees on palju kitsamaid asju, nagu e- arved, e-maksed, mis teevad ettevõtjate elu palju lihtsamaks.
    Kui palju koordineerib Eesti oma ELi poliitikat teiste riikidega, kel on võib-olla samad huvid ja prioriteedid? Soome? Rootsi? Balti riikidega? See sama ühtse digitaalse turu idee, mille Eesti initsiatiivil käisid välja neli peaministrit (Eesti, Soome, Taani, Holland), on üks kesksemaid küsimusi ka Läänemere riikide koostöös ja kitsamalt Balti ja Põhjala riikide koostöös. Pluss Suurbritannia.
    Mil määral koordineerime oma Euroopa poliitikat Balti riikidega? Teeme seda väga paljudes valdkondades. Parimad näited on transport ja energia. Rail Baltica, energiataristud, ühtne energiaturg, Balti riikide ühinemine Nord Pool Spotiga. See toimub Euroopa Liidu raamistikus.
    Kas selles dokumendis kajastuvad ka Eesti seisukohad euroala reformi kohta? Selles sisalduvad paljud seisukohad. Kuid euroala reform on n-ö work in progress ja ka see eelnõu on alles arutelu alus. See on ka üks arutelu küsimus, kui suurel määral me sooviksime liikuda euroala valitsemises edasi eri valdkondades. See ongi konsultatsioonide mõte, et me koos leiaksime lahenduse nendele küsimustele.
    Kui kaugele on Eesti valmis minema maksukoostöös? Maksu koordineerimine on vajalik ELi tasemel, et tugevdada Euroopa Liidu konkurentsivõimet. Maksukoostöö peaks kindlasti arvestama, milline on majanduste erilisus ELi sees. Eesti arvab koos paljude teiste liikmesriikidega, et kui räägime maksumääradest, siis peaks liikmesriikidel olema see paindlik ja kiire viis majanduses toimunud muudatustele reageerida.
    Mis valdkondades võib tulla vastutuult? Kindlasti on suhteliselt keeruline kõik see, mis puudutab teenuste vaba liikumist.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.