Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Cherry müüs tagatiseta reise

    Kupongiportaal Cherry müüs Türgi pakettreise 90 000 euro eest, samas on neil vaid 13 000eurone tagatis. Tarbijakaitseamet algatas Cherry vastu menetluse.

    Turismiseaduse rikkumise eest tarbijakaitse luubi alla sattnud Cherry süüdistab reisifirmasid pealekaebamises. Reisifirmad aga leiavad, et kampaania näol oli tegu puhtalt tähelepanu tõmbamisega.
    Cherry müüs selle nädala algul vähem kui ööpäeva jooksul 254 inimesele nädalase pakettreisi Türki. Kokku maksid kliendid kupongide eest ligi 90 000 eurot. Kupongi hind oli sealjuures 349 eurot.
    See alarmeeris tarbijakaitseametit. Avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomiku sõnul tutvus amet Cherry Media OÜ vahendatava Saksamaal registreeritud reisiettevõtja WOW Travel GmbH reisipakkumisega. Selgus, et juhtumi puhul on Cherry olnud vahendajaks. See omakorda tähendab, et ettevõttele laienevad kõik turismiseadusest tulenevad kohustused, sh on vajalik tagatis, mis peab katma sajaprotsendiliselt müüdud reisipaketid. Cherryl seda ei olnud.
    Pakkumises oli reisipakett ühe inimese kohta maksumusega 349 eurot, samas majandustegevuse registri järgi on ettevõttel 13 000eurone tagatis. Ehk teisisõnu saaks Cherry Media OÜ müüa vaid kuni 37 pakettreisi - samas oli vahendatavaid pakette 250.
    "Tõepoolest, tegime vea seadust tõlgendades. Tegemist oli juriidilise küsimusega, mis puudutas seda tüüpi pakettreiside müügiks vajaliku rahalise tagatise olemasolu. Tarbijakaitseamet juhtis sellele tähelepanu ja praeguseks oleme sisse andnud kõik vajalikud dokumendid, et tagatist suurendada, ning vahendid on selleks olemas. See on veel vormistamise küsimus," ütles Cherry tegevjuht Priit Tomp.
    Samal ajal lasi Cherry süüdistava noole reisifirmade poole. Cherry leiab, et nende pakkumine tekitas kaose traditsiooniliste reisimüüjate seas, kelle turuosast Cherry tüki ampsas. Reaktsioonina pöörduti Cherry andmetel nii tarbijakaitseameti kui ka meedia poole, juhtides tähelepanu seaduserikkumisele.
    Tombi sõnul on reisibüroode pahameeletormi taga reisipakkumise edu. "Meil õnnestus müüa nädalalisi pakettreise 254 inimesele vähem kui 24 tunni jooksul. Selline asi pole enamasti traditsioonilistele reisimüüjatele mõeldav," lausus ta.
    Turismifirmade liit reageeris Cherry sõnadele valuliselt. Pressiteates öeldi, et praegusel juhul tundub kupongide müügikampaania eesmärk vaid kiire tähelepanu saavutamine. Samas nentis liit, et vastuseis on olemas.
    "Kahjuks toimub see klientide usalduse kõigutamise hinnaga Eesti reisikorraldajate ja reisibüroode suhtes. Lõppude lõpuks pole reisifirmade vastuseisu põhjuseks muu, kui reisijate ja klientide huvid ning konkreetse teenusepakkuja ebapiisava tagatisraha olemasolu," andis liit teada.
    "Tarbijakaitseamet oli sellest juba täielikult teadlik, kui turismifirmade liit asjast märku andis," sõnas Estraveli tegevdirektor Anne Samlik. "Cherry edukas kampaania ei ajanud ühtegi reisifirmat tagajalgadele, tegemist on lihtsalt sellega, et Cherry tagatis on ainult 13 000 eurot. Ja see ei olnud piisav. Ebavõrdne kohtlemine on see, mis ei ole õige."
    "Ebapiisav tagatis ei ole otsitud põhjus, vaid oluline turismiseaduse rikkumine," täpsustas Hanna Turetski-Toomik.
    Eesti üks suuremaid reisifirmasid Estravel ei pea Cherryt ohuks. "Me ei alahinda ühtegi konkurenti, aga ma ütleks, et tegemist ei ole väga suure ettevõtmisega," sõnas Samlik.
    Cherry juhi selgitusel on aga plaanis selliseid puhkusereise edaspidi pakkuda - eriti esmaspäevase pakkumise edu valguses. "Niipea kui dokumentidega korras, teeme ka Türgi reisile korduspakkumise," sõnas Tomp.
    Cherry Media kontrollib üle poole Baltikumi sotsiaalsete ostukeskkondade turust.
     
    Autor: Ave Lepik, Laura Mallene
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.