Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nokia disainer: uus disain võib muuta kogu äri

    Tootekujunduse muutmine ei ole pelgalt uus välimus, vaid see võib muuta kogu ettevõtte suhtumist sellesse, kuidas äri aetakse, ütles Nokia Lumia ühe disainimeeskonna juht Jonne Harju.

    Nokia Lumia kujundust loovad kaks meeskonda, millest ühte juhib Jonne Harju, kes on üheksa aastat ettevõttes töötanud. Intervjuus rääkis ta, kuidas sündis Lumia telefonide disain, mis aitas Nokia keerulisest seisust välja.
    Kas Te olete nõus väitega, et pärast Lumia telefonide saabumist on Nokia hakanud taas minema ülesmäge? (Naerab.) Me alustasime seda tegelikult aastaid tagasi. Oleme hakanud tõesti rohkem esile kerkima Lumia-seeriaga, aga oleme muutnud ja täiustanud ka oma töömeetodeid.
    Ma olen siin ettevõttes olnud üheksa aastat, seitse-kaheksa aastat tagasi oli muidugi kõik teistmoodi. Meil oli teistsugune valik seadmeid ja igal aastal taheti nende kujundust muuta, see oli vahel suur väljakutse. Eristuda taheti ka firma­siseselt, mis lõppkokkuvõttes ei mõjunud kuigi hästi protsessile, kuidas me seadmeid tegime. Siis muutsime seda käitumist ja nüüd on meil kindlad põhimõtted, millest disainis lähtume. Üks neist on näiteks puhtus – me oleme püüdnud muutuda kogu oma kujunduses võimalikult lihtsaks ja puhtaks. Ma arvan, et see on teinud Lumia-seeria juba mitu aastat nähtavaks ja sellega on meil õnnestunud läbi murda.
    Teine asi on see, et mida iganes sa teed, tuleb olla aus. Näiteks materjaliga. Otsustasime hakata kasutama värvilisi plastikust korpuseid. Me ei pane sellele ühtegi katet, mis võiks luua võltsilme. Kui korpusele peaks tulema kriimustus, siis näed ikka sedasama värvi mis enne. Mitte et korpus näib olevat metallist, aga pisimagi kriimu korral on näha, et tegelikult on tegemist plastikuga.
    Veel oleme muutnud seda, et ehitame kõike seestpoolt väljapoole. Vaatame kõigepealt, millised on õiged komponendid, mida me vajame, paneme need kokku. Siis vaatame, milline oleks neile parim pakend, et see oleks võimalikult efektiivne, ja seejärel vaatame, kuidas seda kõike disainida.
    Te olite nutitelefonidega oma konkurentidest üksjagu maas. Kas te ei peljanud, et nii hiline väljatulek ei pruugi tuua teile soovitud edu? Ei, kindlasti mitte. Me ei tahtnud kiirustada, vaid rahulikult uue mudeli kallal töötada, õppida ja avastada, mis oleks Nokia jaoks kõige parem. Me oleks võinud sellega varem välja tulla, aga tahtsime oodata õiget aega. Oluline ju ongi valida parim ajastus.
    Kui keeruline oli uus kujundus välja mõelda? Kõige raskem ongi teha puhast ja lihtsat kujundust, see nõuab suurt pingutust. Muidugi paistab kerge luua lihtsa välimusega telefoni, aga tegelikult on lihtsa disaini loomine viis korda raskem kui keerulise loomine.
    Teisalt, sa ei pea teisi üle trumpama, kui sul tekib idee, mis innustab sind ennast, ja sa saad aru, et seda saadab edu.
    Sa pead näitama midagi, mis on tehtav, et siin on esimene prototüüp, see töötab, sellega saab helistada. Kui see on ilus, lihtne ja puhas, siis teeb see tähelennu. Siis ei pea turundamisega vaeva nägema, sest see hakkab ennast ise müüma.
    Kui palju on selle kujundust mõjutanud teised nutitelefonid? (Naerab.) Meie teeme oma asja. Muidugi teame, mis maailmas toimub, ja jälgime seda, aga me ei osta seadmeid, et vaadata, mida seal tehakse. Meil on oma strateegia, usume sellesse, mida teeme, ja siis lihtsalt teeme seda.
    Muutus on igale ettevõttele raske, mida te olete sellest õppinud? Me õppisime, et peab uskuma ­uute asjade tegemisse, nende proovimisse.
    Meie jaoks on oluline jätkata tegutsemist, muutumist ja täiustamist. Tuleb olla rahulik ja mitte rabeleda. Inimesed tahavad midagi, millega samastuda, mida ära tunda, et see on see Nokia, mida ma tean. Tuleb julgeda võtta riske ja uskuda uutesse asjadesse.
    Milline on Nokia tulevik? Disaini puhul jätkame seda, mida oleme seni teinud. Loomulikult elame ettevõttena põneval ajal. Me ei tea veel täpselt, kuidas meie meeskonna töö edasi läheb. sest tehing (Microsoft ostab Nokia mobiiliüksuse – toim) ei ole veel sõlmitud. Tuleb huvitav aeg ja ma olen väga elevil. Kui sa oled disainer, siis ju tahadki uusi asju. On tore, et on tekkinud võimalus muuta kogu ettevõtte kurssi.
     
    Kommentaar
    Aktsiat mõjutab tehing Microsoftiga
    Rainer Saad, Äripäeva börsianalüütikLumia on Nokia aktsiale küllaltki väikest mõju avaldanud. Kõige suurema tõuke sai Nokia aktsia siis, kui Microsoft teatas mullu septembris, et ­ostab Nokia mobiiliüksuse ära. Siis oli tõus 3,50 eurolt 6 eurole 2,5 kuuga. Praegu on Nokia aktsia 5,2 euro lähedal. Märtsikuusse plaanitud tehingu sõlmimine Nokia ja Microsofti vahel lükkus edasi ja praegu ­oodatakse, et tehing viiakse lõpule aprillis.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.