Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ELi toetuse vähenemine mõjutab teedeehitust
ASi TREV-2 Grupi tegevjuhi Erki Mölderi hinnangul tuleb praegu, kui vähenenud on ELi keskkonnaehituse maht ja kärbitud kütuseaktsiisi osa teedeehituses, harjuda nn uue normaalsusega, mis seab löögi alla teede sõidetavuse.
“Olukorras, kus raha tegelik osakaal on juba praegu sellest määrast väiksem ning ELi toetuseks mittekõlbulike teede rahastamine kriitilisel piiril, tähendab see kindlasti teede sõidetavuse löögi alla seadmist ja kindlasti ka ohtu sektori tööhõivele,” nentis Mölder.
Ta selgitas, et ehituses tegutsevad praegu tugevad ja riskijuhtimist hindavad ettevõtted, mis on juba kindlasti arvestanud sellega, et teatud mahus välisrahastus väheneb.
Kuna valitsus otsustas hiljuti siduda kütuseaktsiisist lahti teede investeeringuteks ja teehoiuks määratud raha, siis enam ei ole riigil kohustust suunata sinna kütuseaktsiisist 75 protsenti.
Muutustega kohanemiseks on TREV-2 loobunud pea kõikidest mittestrateegilistest tegevussuundadest.
Eelmise nädala lõpus teatas TREV-2 Grupi AS, et käive oli tänavu esimeses kvartalis 6,2 miljonit eurot, langedes mullusega võrreldes 52%. Mölder selgitas, et põhiosa käibe langusest tõi ELi toetuste märgatav vähenemine, lisaks oli languse taga üldehituse tütarettevõtte müük ja üldine mahtude kahanemine ehitussektoris.
“Võib öelda, et see aasta on nn uue normaalsuse esimene aasta. Ilmselt jääb taristuehituse maht ka järgmistel aastatel selle aastaga võrreldavale tasemele,” nentis Mölder.
Tasub teada
TREV 2 selle aasta suuremad projektid
Tartu idaringtee ehitusala projekteerimineValgejõe-Rõmeda teelõikude (nn Viitna ümbersõit) tööde lõpetamineTopi liiklussõlme ehitus LaagrisMuuga sadama tööd raudteedelSuurupi ja Vääna-Jõesuu vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitustöödViljandi vanalinna torustike rekonstrueerimine.