Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paet: Estonian Air mingu Euroopa Komisjoni vastu kohtusse

    Urmas Paet ütleb, et Estonian Air peaks negatiivse otsuse korral kindlasti kohtusse minema.Foto: Andras Kralla

    Kui Estonian Air saab riigiabi kohta negatiivse otsuse, oleks õige kohtusse pöörduda, soovitab Euroopa Parlamendi saadik Urmas Paet.

    Paet selgitas, et kõik Euroopa Komisjoni otsused on kohtutes vaidlustatavad ja kui Estonian Air peaks saama negatiivse otsuse, mille järgi peab firma riigiabi tagasi maksma, tuleks kindlasti Euroopa Kohtusse minna.
    „Kui analüüsida sisuliselt neid argumente, mis puudutavad konkurentsi ja selle eeliseid Euroopa lennunduses, tuleks see diskussioon Euroopa Liidus kindlasti ette võtta. Üks võimalus seda diskussiooni tekitada on negatiivne otsus Euroopa Kohtus vaidlustada,“ ütles ta.
    Apokalüptiline laupäev
    Paet lisas, et lennukid võivad edasi lennata. „See pole ju otsus, et firma peab oma tegevuse lõpetama. See otsus ütleks, et riigiabi tuleb tagasi maksta. Estonian Airil poleks ilmselt seda raha tagasi maksta, aga midagi ei pea juhtuma ühe tunni või päevaga. Arvestades, et tegemist on riigile kuuluva ettevõttega, mille puhul riik on ka nüüd öelnud, et kõik piletid makstakse vajadusel kinni, on ju suured kulud nagunii peal. Ühe tunniga ei pea kõik läbi saama.“
    See, kas ja millal lennukid seiskuvad, on Paeti sõnul lennufirma ja tema omaniku otsustada. Ta tõi näiteks lennufirma Avies pankrotiprotsessi, mis käib juba mitu kuud, aga iga päev lendavad lennukid Kärdlasse ja Kuressaarde.
    „Neid asju tuleks ajada ilma suuremate vapustustega, mitte et reedel räägivad kõik apokalüptilisest laupäevast, mille järel ei tea keegi, kuidas on esmaspäeval lennuliiklus korraldatud. Ei peaks olema sellist ebakindlust ja ebamäärast summat, mille ulatuses riik peaks veel pileteid kompenseerima hakkama,“ ütles ta.
    Raputab tuhka Partsi pähe
    Paet, kes oli välisminister Reformierakonna valitsuses ajal, mil riik Estonian Airi 130 miljonit eurot süstis, leiab ka tagantjärele, et see oli igati õige otsus. Kõik, mis puudutab aga asjaajamist Euroopa Komisjoniga, kellelt riigiabi andmiseks luba küsimata jäeti, oli Paeti sõnul majandusministeeriumi rida. Majandusminister oli toona Juhan Parts.
    „See oli nende otsene ülesanne. Valitsus tegi vaid põhimõttelise otsuse. Ma hindan selle ka praegu sisuliselt õigeks otsuseks,“ sõnas Paet.
    Riigiabi reeglid ajast ja arust
    Paet ei nõustu, et riigiabiga sai Estonian Air Euroopas ebaausa konkurentsieelise.
    „Kelle ees sai Estonian Air ebaausa konkurentsieelise? Milline lennufirma on jäänud selle pärast Eestisse lendamata? Ükski pole jäänud. Eelisest saaks rääkida siis, kui oleks üldse mingi konkurents. Meil seda ju pole. Tallinnast ei saa kunagi ei Frankfurti ega Helsingit.“
    Paet leiab, et Euroopa Komisjonist tuleva otsuse valguses tuleks muuta Euroopa Liidu riigiabi reegleid. „Kas need on üldse adekvaatsed? Selle õigusruumi eeldus on, et turg toimib igal pool Euroopas võrdselt, aga tegelikult ju ei toimi. See toimib vaid suurtes lennujaamades keset Euroopat, aga mitte Euroopa ääremaades. Reisilennundus on ju ühistransport. Kõikides teistes transpordiliikides lubatakse ju riiklikke dotatsioone, sest tavakonkurents ei toimi, olgu see siis bussi- või rongiliiklus.“
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.