Autode tegelik kütusekulu ületab Euroopa Liidus keskmiselt 40 protsenti numbrit, mida autotootjad neid müües näitavad, väidab Brüsselis tegutsev organisatsioon Transport&Environment.
- Mercedese pikapi esitlus oktoobris Stockholmis Foto: EPA
Keskkonnaküsimustele keskendunud Transport&Environmenti värske raporti järgi erinevad tegelikkusest kõige rohkem Mercedes-Benzi teada antud numbrid, kirjutab Tekniikka&Talous. Mõnel Mercedes-Benzi mudelil ületab tegelikes oludes sõitmise kütusekulu ettevõtte näidatud numbreid koguni 56 protsenti.
Transport&Environment on korduvalt nõudnud autotootjatelt tegelikke näitajaid laboritingimustes saadute asemel.
Transport&Environment võrdles raportis 16 autotootja kütusekulu. Mercedese järel olid suurim erinevus tegelikkuse ja tootja numbrite vahel Smartil ja Audil.
Väikseim oli erinevus Fiatil, Škodal ja Opelil.
Numbri allasaamiseks kasutatakse mitmesugusid võtteid – erilisi rehve, suuremat rõhku rehvides, mootori sättimist ja elektriseadmete väljalülitamist, kirjutab Tekniikka&Talous.
Transport&Environment on aastaid võrrelnud firmade esitatud kütusekulu numbreid praktikaga ja väidab, et nende erinevus on pidevalt kasvanud. Aastal 2011 oli erinevus alla 10 protsendi.
Euroopa senine mõõtmisviis ehk NEDC (New European Driving Cycle) võeti kasutusele aastal 1996. Järgmisest aastast samm-sammult kasutusele võetavalt WLTP-süsteemilt (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) oodatakse senise süsteemi puuduste parandamist.
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.