• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,56%6 068,58
  • DOW 300,15%44 313,08
  • Nasdaq 0,96%19 875,65
  • FTSE 1000,35%8 309,15
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,43
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,56%6 068,58
  • DOW 300,15%44 313,08
  • Nasdaq 0,96%19 875,65
  • FTSE 1000,35%8 309,15
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%112,43
  • 22.12.16, 07:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mercedes vuhistab kütusekuluga kõige rohkem

Autode tegelik kütusekulu ületab Euroopa Liidus keskmiselt 40 protsenti numbrit, mida autotootjad neid müües näitavad, väidab Brüsselis tegutsev organisatsioon Transport&Environment.
Mercedese pikapi esitlus oktoobris Stockholmis
  • Mercedese pikapi esitlus oktoobris Stockholmis Foto: EPA
Keskkonnaküsimustele keskendunud Transport&Environmenti värske raporti järgi erinevad tegelikkusest kõige rohkem Mercedes-Benzi teada antud numbrid, kirjutab Tekniikka&Talous. Mõnel Mercedes-Benzi mudelil ületab tegelikes oludes sõitmise kütusekulu ettevõtte näidatud numbreid koguni 56 protsenti.
Transport&Environment on korduvalt nõudnud autotootjatelt tegelikke näitajaid laboritingimustes saadute asemel.
Transport&Environment võrdles raportis 16 autotootja kütusekulu. Mercedese järel olid suurim erinevus tegelikkuse ja tootja numbrite vahel Smartil ja Audil.
Väikseim oli erinevus Fiatil, Škodal ja Opelil.
Numbri allasaamiseks kasutatakse mitmesugusid võtteid – erilisi rehve, suuremat rõhku rehvides, mootori sättimist ja elektriseadmete väljalülitamist, kirjutab Tekniikka&Talous.
Transport&Environment on aastaid võrrelnud firmade esitatud kütusekulu numbreid praktikaga ja väidab, et nende erinevus on pidevalt kasvanud. Aastal 2011 oli erinevus alla 10 protsendi.
Euroopa senine mõõtmisviis ehk NEDC (New European Driving Cycle) võeti kasutusele aastal  1996. Järgmisest aastast samm-sammult kasutusele võetavalt WLTP-süsteemilt  (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) oodatakse senise süsteemi puuduste parandamist.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele