Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olümpiamängud kaotasid ajaloolise sponsori

    Sportlased Rio de Janeiro olümpiakülas asuvas McDonald'sis järjekorras.Foto: Reuters/Scanpix

    McDonald’s otsustas lõpetada oma 41 aastat kestnud sponsorluslepingu olümpiamängudega kolm aastat enne tähtaega, teatas Rahvusvaheline Olümpiakomitee (ROK).

    Otsus näitab, et USA kiirtoidukett keskendub rohkem oma põhitegevusele, samuti seda, et olümpiamängude sponsimiskulud kasvavad ja telereitingud kahanevad, kirjutas Reuters.
    McDonald’si tehing pidanuks kestma Tokyo olümpiamängudeni 2020. aastal. Kokkuleppest taganemisega hoiab ettevõte tulevaste OMide arvel kokku ilmselt sadu miljoneid dollareid. Kiirtoidukett on viimasel ajal püüdnud kulusid kokku tõmmata ja investeerida toidu kvaliteedi, restoranide teenusekvaliteedi ja veebitellimuste parandamisse. McDonald’s tahab meeleheitlikult tagasi võita USA kliente, sest tihe konkurents on hakanud ettevõtte müüginumbreid kahandama.
    Firma on olnud olümpiamängude toidusponsor alates 1976. aastast. Hoolimata sellest, et sponsimine peatatakse viivitamatult, on McDonald’s siiski järgmise aasta Pyeongchangi taliolümpiamängudel Lõuna-Koreas kohalik sponsor.
    Toidufirma selline käik võib olla märk sellest, et üha rohkem tarbijabrände ei näe enam, et olümpiamängude eksklusiivsed sponsorilepingud aitavad turundusele kaasa samamoodi nagu varem. Osa ettevõtteid leiab, et palju soodsam on teha koostööd otse sportlastega või konkreetsete riikidega, mitte ROKiga.
    Veelgi enam, pärast Pekingi olümpiat 2008. aastal alanud trend näitab, et telepubliku hulk kahaneb, mis omakorda võib hakata vähendama sponsorireklaamide väärtust. Näiteks mullu Rio de Janeiros toimunud olümpia ajal jälgisid paljud huvilised võistlusi sotsiaalmeedia, näiteks Twitteri ja Facebooki vahendusel. USA telekanal NBCUniversal teatas, et Rio olümpiat jälgis 8,6% vähem silmapaare kui Londoni olümpiat 2012. aastal.
    Kiirtoidukett oli osa ROKi tippsponsorite programmist, mis kokku panustab iga nelja-aastase olümpiatsükli kestel üle miljardi dollari. Kuigi sponsorilepingu tingimustest ei räägita, ütles varem ROKis sponsoritehinguid nõustada aidanud allikas, et suurimad ülemaailmsed toetajad nagu McDonald’s kulutavad ligikaudu 25 miljonit dollarit aastas või umbes 100 miljonit dollarit nelja aasta jooksul, mille alla käivad nii suve- kui ka talvemängud.
    Reuters on varem teatanud, et ROK tahtis sponsorlustasusid peaaegu et kahekordistada kuni 200 miljoni dollarini nelja aasta kohta. Uus tasu oleks hakanud kehtima alates 2021. aastast.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.