Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Löök ideele ajada äri Indias

    India peaminister Narendra Modi ütles möödunud kuul Davosi majandusfoorumil, et kõikide riikide majandused peaksid olema avatud, aga analüütikutel on kõhklusi, kas see India enda kohta kehtib.

    Modi rääkis Davosis, et protektsionism tõstab pead ja ohustab globaliseerumist. Alates ajast, mil Modi on Šveitsist tagasi kodumaal, on India oma juhi sõnadele hoopis vastupidi käitunud. Näiteks hakkas veebruarist kehtima muudatus, mille alusel tõstetakse imporditavate nutitelefonide tariife viiendiku jagu. See tähendaks näiteks, et Apple’i lipulaev iPhone X maksab Indias 1700 dollarit. USAs maksab telefon 1000 dollarit.
    Lisaks kaalub valitsus 70% suurust tariifitõusu imporditud päikesepaneelidele, kusjuures hinnatõus kehtiks just Hiina ja Malaisia firmadele. Viimast otsustati teha seetõttu, et kohalikud päikesepaneelide tootjad ei olnud rahul turuosade jagunemisega.
    Samuti on protektsionistlikud märgid India börsil, mis keeldub avaldamast oma näitajaid rahvusvahelisele turule. 
    Löök välisinvestorite enesekindlusele
    Need sammud on pannud analüütikuid küsima, kas ja miks tõmbab India oma tempokale majanduskasvule vett peale. Esimese ametis oldud nelja aasta jooksul oli Modi igati aktiivne, et investoreid Indiasse meelitada, kusjuures investeeringute maht saavutas möödunud aasta märtsis kõigi aegade tipu. 
    “India järsk pööre protektsionismi poole annab välisinvestorite enesekindlusele kõva löögi,” ütles CNNile American Enterprise Institute’i teadur Sedanand Dhume. “Tekib küsimus, kas India teeb veel turusõbralikke reforme või pöördub tõesti tagasi kunagi juba ebaõnnestunud impordimudelite manu.”
    Modi on öelnud, et tahab välisinvestoreid Indiasse meelitada, et nood aitaksid riigi majandust moodsamaks muuta. Näiteks on peaminister käivitanud kampaania “Make in India” (“Tooda Indias”), mis on sisuliselt vastupidine USA presidendi Donald Trumpi välja käidud kampaaniale “Osta Ameerika kaupu ja palka ameeriklasi”.
    Trump ongi juba jõudnud Indiat kritiseerida. Ta nuhtles Indiat impordimaksude tõstmise pärast, väites, et USA mootorrataste tootjale Harley Davidsonile rakenduvad kopsakad lisatasud. “Samal ajal kui India firmad ekspordivad tuhandeid ja tuhandeid mootorrattaid USAsse tasuta,” märkis Trump. Tegelikult pole tema sõnadel tõepõhja all. Kuna Harley Davidsonil on Indias tehas, ei pea ettevõte Indias tariife maksma. Samuti eksportisid India firmad USAsse eelmisel aastal vaid 4000 mootorratast, samas kui üle maailma müüdi kokku 1,5 miljonit kaherattalist.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.