Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tesla punnitab odavama auto poole

    Tesla Model SFoto: EPA

    Tesla Motors jätkab kuhjuva kahjumi ja kindla plaaniga tuua kahe aasta jooksul turule auto, mis oleks taskukohane suuremale hulgale inimestele. Firma kvartalitulemused aga näitavad, et Tesla teel on palju väljakutseid ja takistusi.

    Esimene ja praegu olulisim Tesla ees seisev ülesanne on suurendada autode tootmismahtu. See on ka investoritel ja analüütikutel tugevalt hambus ja paistab olevat üks peamisi Tesla aktsia suunda määravaid tegureid.
    Alles augustis oli firma sunnitud oma tänavuse tarnitud autode mahu prognoosi alandama 55 000 auto pealt minimaalselt 50 000-le. Investoritele see ei meeldinud ning Tesla aktsia kukkus loetud päevadega 16%.
    Aktsionäride õnneks oli Teslal sedapuhku positiivsemad uudised. Tesla tarnis kolmandas kvartalis 11 603 autot ehk 49% rohkem kui aasta tagasi samal ajal. Neljandas kvartalis prognoosib firma tarnida 17 000 kuni 19 000 autot, mis tähendab, et aastaga peaks firma positiivse stsenaariumi korral tarnima veidi üle 52 000 auto.
    Investorid ja analüütikud tervitasid neljanda kvartali prognoosi, sest tegu on oluliselt suurema numbriga kui kolmandas kvartalis ja annab kindlust, et firma püsib oma varasema aastaprognoosi piires. Tuleval aastal loodab firma tarnida juba 1600 kuni 1800 autot nädalas ehk suurendada tootmist aastas kuni 90 000 ühikuni. Tasub meeles pidada, et Tesla tegevjuht Elon Musk on lubanud 2020. aastaks tarnida pool miljonit autot aastas.
    Lisaks on neljanda kvartali prognoos ka signaal sellest, et uue luksusmaasturi Model X tootmismaht kogub hoogu. Tesla uus maastur jõudis turule kolmanda kvartali lõpus ja seega ei mõjutanud firma majandustulemusi.
    Model 3 jõuab turule kahe aastaga
    Uue mudeli tootmisega on seotud nii mõnigi väljakutse, mida Tesla üritab lahendada. Musk ütles tulemuste järel peetud konverentskõnes, et 99% Model X-ist on valmis suureks tootmismahuks, kuid see puudu olev 1% määrab autode valmimisaja. Firma on koguni nii kaugele läinud, et toodab ise keerulisi tagumise rea istmeid, mis on autotööstuses haruldus. Just need istmed takistavad firma teatel tarneaja kiirendamist.
    Samas kinnitas Musk, et praeguse plaani järgi peaks nende tehas Californias saavutama “normaalse” tootmisvõimsuse 2016. aasta esimese kvartali lõpuks.
    Uus maastur on aga vaid samm Tesla suurema eesmärgi poole, milleks on tuua turule laiemale üldsusele taskukohane elektriauto. Firma on investeerinud sadu miljoneid dollareid Model X-i arendamisse ning vajab selle müügist saadavat raha uue auto ja Nevada osariiki rajatava gigatehase arendamiseks. See tulu muutub järjest olulisemaks, kuna nende vaba raha hulk on suurte investeeringute tõttu pidevalt vähenenud. Kolmandas kvartalis tegi firma aktsiate lisaemissiooni 750 miljoni dollari väärtuses.
    Kõnes kinnitas Musk, et firma odavam auto, mis kannab nime Model 3, jõuab turule kahe aasta pärast. Selleks peab firma märgatavalt alandama autodes kasutavate akude hinda, mis osaliselt tuleneb mastaabisäästust tänu suurele tehasele Nevadas. Samuti peaks hinda alandama arenev tehnoloogia.
    Tesla jaoks on tegu üliolulise sammuga ning investorid ja analüütikud kahtlemata rõõmustavad Muski kinnituse üle, et Model 3 tuleb välja juba 2017. aastal.
    Varsti sõidavad kõik autod ise
    Viimastel nädalatel on meedias palju tähelepanu pälvinud Tesla autopiloodi tehnoloogia, mis suudab autot ise joonte vahel hoida ning pidurdada ja kiirendada. Autonoomsed autod on tulevikutehnoloogia, mis osaliselt on juba kohal. Musk on kahtlemata üks neist figuuridest, kes mõistab selle tehnoloogia olulisust.
    “Lõpuks muutuvad kõik autod isesõitvateks,” ütles Musk. Tema sõnul on 15-20 aasta pärast iga uus auto autonoomne. Tesla puhul saabub see aeg palju varem, lisas Musk. “Kui su auto pole isesõitev, siis see on umbes sama nagu omada hobust,” ütles Musk. “Seda tehakse puhtalt sentimentaalsetel kaalutlustel.”
    Seni, kuni Model 3 pole turule jõudnud, ei maksa Teslalt suurt kasumit oodata. Firma kolmanda kvartali puhaskahjum küündis ligi 230 miljoni dollarini ja on kasvanud viimased seitse kvartalit järjest. Käive on sama ajaga kasvanud umbes 50%.
    Tesla aktsiaFoto: Miguel Alvarez
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.