Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    DPD: eestlaste robotid on oma hinda väärt

    DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard ütles, et nad tahavad hakata Starshipi roboteid laiemalt testima, et saaks neid suuremasse kasutusse lasta.Foto: Andres Haabu

    Eestit külastanud DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard ütles, et nad peavad läbirääkimisi, et lisaks Cleveroni pakiautomaatidele oleks neil koostöö ka Starshipiga. Ta tõdes, et mõlema ettevõtte tehnoloogia on kallis, aga neil on tippkvaliteet.

    GeoPost, mis kasutab Eestis nime DPD, külastas Eestis innovatsiooniseminari käigus nii Viljandi Cleveroni tehast kui ka Tallinnas Starshipi ja Skype’i. Grupi innovatsioonidirektor Olaf Klargaard­ ütles, et nad vaatavad üle, millist tehnoloogiat saavad tulevikus kasutada.
    Cleveroniga on neil koostöö juba olemas, aga Star­shipiga alles arutavad võimalusi, kuidas saaksid hakata Starshipi pakiroboteid testima. “Peame olema täielikult kindlad, et need turvaliselt toimivad, enne kui me saame need päriselt tänavatele liikuma panna.”
    Klargaard märkis, et DPD grupp on suur ettevõte, mis veab aastas 1,2 miljardit pakki. Seetõttu otsivad nad saadetiste kohaletoimetamiseks pidevalt uusi viise. “Näiteks me arendasime drooni ja meil on Prantsusmaal esimene droonisaadetiste kommertsliin. Me otsime alati uusi lahendusi ja Star­shipil on tippkvaliteedi robot. Nii et me tõesti mõtleme, et see on meie jaoks võimalus.”

    Kumb on pakkide kohaletoimetamiseks mugavam: droon või Starshipi robot?

    Vastab DPD grupi innovatsioonijuht Olaf Klargaard:

    See on täiesti erinev. Droonid on sobivad mägistele aladele ja saartele pakkide vedamiseks. Starshipi robotid keskenduvad linnades asuvatele elamupiirkondadele.

    Me oleme juba neli aastat drooni arendanud. Linnadesse need aga väga ei sobi, sest regulatsioon pole hästi paigas. Ja keegi ei taha linna tuhandeid droone lendama, nii et meie strateegia on kasutada neid linnadest väljaspool.

    Ta tõdes, et Starship Technologies on küps ettevõte, aga samas ei ole neil olnud suuremahulisi testimisi. “Me tahame testida Eestis, sest Eesti on regulatsioonides avatum ja siin on Starship kohal. Aga me sõltume palju testimise tulemustest ja nende linnade piirangutest, kus me tegutseme,” ütles ta ja lisas, et peamiselt kasutaksid nad pakiroboteid Euroopas.
    DPD arutab Klargaardi sõnul Starshipiga, et katsetada roboteid nii-öelda kaubanduse viimase miili kohaletoimetamises. “Meil on Euroopas ligikaudu 20 äriüksust. Me teeme pilootsõidud ja siis saame laieneda ülejäänud grupis.”
    Möödunud nädalal teatas Starship, et ettevõtet hakkab juhtima aastaid Airbnb’s töötanud Lex Bayer, lisaks kaasas ettevõte 25 miljonit dollarit. Seeläbi tahab Starship jõuda miljonite inimesteni. Klargaard ütles juhivahetust kommenteerides, et Starshipil on olnud algusest peale väga hea tippjuhtide meeskond. Uus juht on aga tema hinnangul märk sellest, et Starship ei taha olla vaid arendusfaasis, vaid tahab oma tehnoloogiat ka rakendada ning kommertsklientideni viia. “Meil on hea meel nende arenguga kaasas käia ja nende tehnoloogiat kasutada, kui nad on selleks valmis.”
    Klargaard hindas, et kaasatud 25 miljoni dollariga võiks Starshipil olla võimekus, et jõuda soovitud miljonite klientideni.
    Cleveron: DPD on alati huvitatud uutest lahendustest
    DPD tegutseb Eestis Cleveroni Collect.Neti võrgus. Võrgu juht Kaur Ojakivi ütles, et DPD on olnud selline hea partner, kes on alati huvitatud uutest lahendustest ja soovib neid oma kliendile pakkuda.
    “DPD innovatsioonigrupp, kes Cleveronis ka kohal käis, tundus väga tulevikku vaatava ja kliendile järjest mugavamaid lahendusi otsiva meeskonnana,” rääkis ta.
    Ojakivi seletas, et nende Collec.Neti pakiautomaatide võrku kasutab mitu logistikaettevõtet. “Eesti tarbija eelistus on nii tugevalt pakiautomaadi poole kaldu. Kui me tellime kuskilt välismaiselt lehelt endale midagi, näiteks Amazonist, ei tea me kunagi, kuidas see pakk kohale jõuab ja mis firmaga. DPD on meie võrguga liitunud ja nad kasutavad meie pakiautomaate, et oma klientidele maksimaalset mugavust tuua.”
    Ojakivi märkis, et nende ­automaate paigaldatakse ka kortermajadesse ja büroo­hoonetesse. Uue automaadi ­lisandudes saavad partnerid, nagu DPD ja teised logistika­firmad, neid kohe pakkide ­kohaletoimetamiseks kasutada. Tema sõnul Cleveron mitte ainult ei mõtle tulevikule, vaid kujundab seda. “Meil on üks väga huvitav projekt tulemas, mis viib pakiautomaadid veel rohkem tarbijale lähemale,” vihjas ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.