Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väävlidirektiiv toob ahelhinnatõusu

    2015. aastast kehtima hakkav väävlidirektiiv tõstab transpordiettevõtete kulusid.

    Tuleva aasta 1. jaanuarist kehtima hakkav väävlidirektiiv kannab ühelt poolt keskkonnasäästlikku sõnumit – praegu on laevakorstnast väljuva suitsu väävlisisaldus üks protsent, alates uuest aastast peab see vähenema aga kümme korda ehk 0,1 protsendini. Teiselt poolt eeldab see aga lisainvesteeringuid, mis omakorda toob kaasa hinnatõusu.
    Tallinki juht ja omanik Enn Pant rääkis mullu sügisel Äripäeva konverentsil, et laevapiletite hinnad tõusevad – reisijatel vähem, kaupadel rohkem.
    Selgub, et väävlidirektiiv mõjutab ka transpordiettevõtteid, kelle igakuised kulud tõusevad.
    Eesti autotranspordiettevõtete topi esiotsa kuuluva ettevõtte Kauritel OÜ juhataja Marko Novik nentis, et hinnatõusu kõige keerulisem osa on see, kuidas põhjendada kliendile ära asjaolu, et hinnatõus tuleb väävlidirektiivist. „Peame kliendile selgeks tegema, et me ei saa seda raha kuidagimoodi endale, vaid see tuleb hinnatõusust,“ lisas Novik, kes tegi ka kiire kalkulatsiooni ning ütles, et ühes kuus tähendaks see ettevõttele enam kui 4100 euro suurust lisakulu. Peamiselt Skandinaavia turul tegutseva ettevõtte juhataja Novik väitis, et kui vaadata üksikpileti hinnatõusu, siis peaks see olema umbes 50 eurot.
    Novik pani ette, et ehk võiks hakata arvetele väävlidirektiivist tuleneva lisakulu märkima eraldi reale, sest siis on kliendil selge ülevaade sellest, kuidas hinnad kujunevad ning mis põhjusel neil rohkem maksta tuleb.
    Kaudsed mõjud. Väävlidirektiiv põhjustab ka kaudseid kulusid. Näiteks rääkis Goldline Group OÜ juhatuse liige Asko Osula, et kuigi väävlidirektiiv päris otseselt ettevõtte tegemisi ei mõjuta, avaldub kaudsem mõju ilmselt uue aasta esimese kvartali lõpus või teise kvartali alguses. Nimelt põhjustab väävlidirektiivi kehtima hakkamine tõenäoliselt ka kütusehindade tõusu, mis jõuab ringiga ka transpordiettevõteteni.
    Statoil Fuel & Retail Eesti AS peadirektori Kai Realo sõnul kütusehind siiski ei tõuse ja väävlidirektiivi mõju hinnale on marginaalne. Statoil toob oma kütuse üle lahe Soome rafineerimistehasest. „Mootorikütuste jaehinnale saab muudatuse mõju olla kütuse hinna muid komponente arvesse võttes marginaalne ning samuti ei ajenda see võimalik transpordi hinnatõus tegema muutusi mootorikütuste tarnetes, sest ka alternatiivsed transpordilahendused pole soodsamad,“ selgitas Realo.
    Samuti ütles Realo, et pole mõeldav kütuse suuremas koguses varumine, pidades silmas laevatranspordi hinnatõusu. „Kütuste kui toote, mille turuhind iga päev muutub, suuremas koguses varumine on suur äririsk, mida nii väikese ja marginaalse hinnakomponendi muudatuse tõttu kindlasti võtta ei tasu,“ ütles ta.
    Rohkem kommentaare Statoil Fuel & Retail kontsern seoses järgmise aasta tarnetega anda ei saanud, kuna ettevõte on alles järgmise aasta tarnete osas hankeprotsessi ettevalmistamas.
    TASUB TEADA
    Statistikaameti andmeil võib viimase kolme aasta põhjal väita, et umbes 56% kaubast tuuakse Eestisse laevadega. Eesti suurimad impordipartnerid möödunud aastal olid statistikaameti andmeil Soome (15% Eesti koguimpordist), Saksamaa (11%) ja Rootsi (10%).
    Tallinna Sadama andmeil tuli 2013. aastal Eestisse Tallina Sadama sadamate kaudu  3,5 miljonit tonni importkaupa. Läbi kõikide Eesti sadamate veeti eelmisel aastal 5,6 miljonit tonni  importkaupu.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raul Eamets: valitsus, äkki teeks midagi!
Oleme praeguses eelarvetasakaalu paanikas ära unustanud, et avaliku sektori arengu aluseks on maksud, mida kogutakse erasektorist. Teisisõnu: riik peaks igati soosima uute ettevõtete tulekut Eestisse, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Oleme praeguses eelarvetasakaalu paanikas ära unustanud, et avaliku sektori arengu aluseks on maksud, mida kogutakse erasektorist. Teisisõnu: riik peaks igati soosima uute ettevõtete tulekut Eestisse, kirjutab Bigbanki peaökonomist Raul Eamets.
Warren Buffett panustab 175 miljardit dollarit vaid kahele aktsiale
Kuna iga kolme kuu tagant peab Berkshire Hathaway esitama SEC-ile aruande, mis avalikustab eelmise kvartali kauplemistegevuse, siis pilk esimese kvartali aruandele näitab, et ta omab 135,4 miljardi dollari väärtuses Apple'i aktsiaid ning 39,2 miljardi dollari väärtuses Bank of America väärtpabereid.
Kuna iga kolme kuu tagant peab Berkshire Hathaway esitama SEC-ile aruande, mis avalikustab eelmise kvartali kauplemistegevuse, siis pilk esimese kvartali aruandele näitab, et ta omab 135,4 miljardi dollari väärtuses Apple'i aktsiaid ning 39,2 miljardi dollari väärtuses Bank of America väärtpabereid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Otseülekanne Pärnust: kas Prantsusmaa miljardid lämmatavad Eesti?
Täna toimub Pärnus juhtimiskonverents, millest Äripäeva PRO tellijad saavad eksklusiivselt osa pärastlõunal, kui konverentsi laval räägitakse tippettevõtjate ja -ametnikega Euroopa majandusest.
Täna toimub Pärnus juhtimiskonverents, millest Äripäeva PRO tellijad saavad eksklusiivselt osa pärastlõunal, kui konverentsi laval räägitakse tippettevõtjate ja -ametnikega Euroopa majandusest.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: kärbetest, värsketest võlakirjadest ja Enefit Greeni käekäigust
Eelarve on lõhki ja valitsus peab tegema järgmiseid otsuseid. Samal ajal on erakond Parempoolsed pakkunud välja idee jõuliselt kärpida. Uurime Parempoolsete juhilt Lavly Perlingult, kust tema võimul olles raha võtaks, samuti tunneme huvi, miks on parempoolse ilmavaatega erakond maksuküüru kaotamise ehk sisuliselt maksude langetamise vastu.
Eelarve on lõhki ja valitsus peab tegema järgmiseid otsuseid. Samal ajal on erakond Parempoolsed pakkunud välja idee jõuliselt kärpida. Uurime Parempoolsete juhilt Lavly Perlingult, kust tema võimul olles raha võtaks, samuti tunneme huvi, miks on parempoolse ilmavaatega erakond maksuküüru kaotamise ehk sisuliselt maksude langetamise vastu.
Partneritelt ja riigilt varanduse neelanud firma läks pankrotti. Omanike vahel lahvatas sõda
Viis aastat tagasi asutatud küünlakullerile visatakse praegu mulda peale ja põhja läinud ärisse suurelt investeerinud endine omanik süüdistab pankrotis vana äripartnerit.
Viis aastat tagasi asutatud küünlakullerile visatakse praegu mulda peale ja põhja läinud ärisse suurelt investeerinud endine omanik süüdistab pankrotis vana äripartnerit.