Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas teemaks laieneb sõiduautodele?

    Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku, et teekasutusmaks võiks laieneda ka sõiduautodele.Foto: Raul Mee

    Teekasutusmaksude kehtestamise võimalust plaanitakse laiendada kõikidele sõidukitele, teatas kaubandus-tööstuskoda.

    Euroopa Komisjon on esitanud muudatusettepanekud direktiivi, mis reguleerib raskete kaubaveokite maksustamist teekasutustasudega. Ettepanekute järgi võiks direktiivi rakendada edaspidi kõikidele raskeveokitele, mitte ainult kauba vedamiseks mõeldud raskeveokitele.
    Muudatus on ajendatud asjaolust, et teede infrastruktuuri ning ümbritsevat keskkonda kahjustavad kõik teedel sõitvad sõidukid, mistõttu ei ole põhjendatud vaid üht liiki raskeveokite maksustamine teede kasutamise eest. Nii peaks liikmesriigid, kus on rasketele kaubaveokitele kehtestatud teekasutusmaksud, laiendama neid makse edaspidi kõikidele raskeveokitele.
    Võimalus maksustada sõiduautosid
    Lisaks on tehtud ettepanekud, et tee- ja kasutusmaksu kehtestamise võimalused võiks laieneda ka teistele ja kergematele sõidukitele. See tähendab, et liikmesriigid saaks soovi korral maksustada teede kasutamise ka sõiduautode, busside, minibusside ja kaubikute puhul. Selline võimalus ei looks liikmesriigile kohustust makse kehtestada, kui seda aga soovitakse teha, pakuks muudetav direktiiv liikmesriigile mitmekesisemaid maksustamise võimalusi.
    Näiteks lisanduks direktiivi sätete sekka hinnalisandite kehtestamise võimalus. Selle järgi võiks riik lisada koefitsiendi teekasutustasule lõikudel, mille korrashoid on eriti kulukas ning kus liiklus on eriti keeruline või keskkonnale kahjulik (mägised piirkonnad jne).
    Samuti tekiks ummikumaksu kehtestamise võimalus, mille kohaselt saaks liikmesriik kehtestada makse sagedaste ummikutega teelõikudel. Ummikumaksust saadavat tulu tohiks riik kasutada ainult ummikuprobleemi lahendamiseks. Raskeveokite puhul tekib võimalus teetasusid diferentseerida vastavalt sõidukite heitgaaside määrale. Diferentseerimise eesmärk on soodustada uuemate ja keskkonnahoidlikumate sõidukite kasutamist, et vähendada teetranspordi mõju keskkonnale.
    Maksude kehtestamisel peavad liikmesriigid kinni pidama direktiivi lisades kehtestatavatest maksude piirmääradest ja vahemikest. Samuti on muudatusettepanekutega jäetud liikmesriikidele ka maksuerandite kehtestamise võimalus.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum ütles hiljuti Äripäevale, et tulevikus peaksid raskeveokite kõrval hakkama teemaksu maksma kõik, ka väikeste kaubikutega sõitjad. "Ka sõiduautode juhid, kes naelrehvidega sõidavad ja teid rikuvad. Meil ei ole enam sellist talve, et naelrehve kasutada. Meie nägemus on, et kõik teede kasutajad peaksid seda maksu maksma. Nii ka sõiduautode ja väikeste kaubikute juhid," ütles Vallbaum.
    Ettevõtjad saavad oma arvamusi planeeritavate muudatuste kohta esitada kaubanduskojale kuni 8. jaanuarini. Tagasiside põhjal koostab koda arvamuse, mis edastatakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.