Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Chrysleri uus lipulaev maabub Eestis

    Tõsi, mitte küll universaalkerega, nagu Motorexil teda näha sai, vaid esialgu sedaanina. Kuid eks konservatiivse loomuga eestlast peabki esmalt harjutama klassikalisema variandiga, sest uus 300C on meie mõistes niigi täiesti enneolematu nähtus. Näiteks pani autoajakirjanikke testisõidul imestama see, et peale istmete ja rooli saab tal reguleerida ka pedaalide kaugust. Kui keegi ei suuda endale selle autoga sobivat sõiduasendit leida, ei suuda ta seda ka mitte üheski teises. Tõsi, selle luksuse eest tuleb maksta ? pisut üle 4000 krooni.
    Äripäeval õnnestus uut 300Cd katsetada mõni nädal tagasi Prantsusmaal. Kätt südamele pannes tuli testisõidul tunnistada, et seesama süda põksus põues ikka päris tugevasti. Juba autole otsa vaadates saad aru, et see ei ole lihtsalt auto. Tema disain meenutab pigem Rolls Royce?i või Bentleyt, rääkimata tema sõiduomadustest, mis on täiesti võrreldavad luksusautoga. Õigupoolest oligi ju tema eelkäija 300M Eestis paigutatud luksusauto kategooriasse. Tootjad ise liigitavad ta meie mõistes siiski suurte kesklassiautode kilda, nagu BMW 5. seeria, Audi A6 jt. Täiesti loogiline, sest auto tehniline baas pärineb suures osas ei milleltki muult kui E-klassi Mercedeselt, mis samuti suurde keskmikku kuulub.
    300C rooli taha maandudes torkab esmalt silma kõrge ja püstine armatuurlaud nagu klassikalistel luksusautodel. Esiaknast välja vaadates on näha peaaegu armatuurlauaga ühel kõrgusel asuvat kapotikaant, nagu sõidaks 30ndate lõpu Mercedesega.
    Sama muljetavaldav on auto standardvarustus, kuhu kuuluvad nahkistmed, ksenoontuled, tagumised parkimisandurid, 18tollised valuveljed, automaatkäigukast jne. Sestap on tema lisavarustuse nimekiri suhteliselt lühike ja piirdub laias laastus vaid California pähklipuust sisu, katuseluugi, võimsama audiosüsteemi ja muu sellisega, milleta saab tavaline autoostja vabalt hakkama. Kusjuures baashind on tal näiteks BMW 5. seeria ja Audi A6ga võrreldes oma 60 000 krooni jagu madalam.
    300Cd on saadaval kokku kolme erineva bensiinimootoriga. Kõige lahjem neist 2,7-liitrine V6, siis 3,5-liitrine V6 ja tipmine jõuallikas on 5,7-liitrine V8 HEMI, mis tähendab, et maanteesõidu ajal lülitavad pooled silindrid end ise välja. See annab arvestatava kütuse kokkuhoiu ning sellise mootori keskmine kütusekulu ? 340 hj juures ? on vaid 11,4 l/100 km kohta. Samal ajal suudab sellise mootoriga auto kiirendada paigalt 6,4 sekundiga, mis koos 5astmelise automaatkäigukastiga tekitab tõeliselt sportliku tunde. Selg vajub kiirendades istmesse ja jääbki sinna, kuni kiirus märkamatult 200 km/h on kasvanud. Ja isegi sellisel kiirusel on auto muljetavaldavalt stabiilne.
    Enimmüüdud mudeliks prognoositakse siiski mitte viimast versiooni, vaid 2,7-liitrise mootoriga varianti, millel kapoti all 193 hobujõudu ja baaashind 525 700 krooni. 3,5-liitrise ja 253 hj mootoriga variandi hinnaks tuleb 581 800 krooni, HEMI-mootoriga auto hind on 677 500 krooni.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Balti börsinädal algas punase värviga
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Balti koondindeks Baltic Benchmark alustas uut nädalat 0,7 protsendise taandumisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Telema juht Hele Hammer: finantsjuhid peaksid olema väga head jutuvestjad
Finantsjuhid ei tee kaastööd, vaid juhivad transformatsiooni, rõhutas Telema asutaja ning juht Hele Hammer finantsjuhtimise olulist rolli ettevõtetes.
Finantsjuhid ei tee kaastööd, vaid juhivad transformatsiooni, rõhutas Telema asutaja ning juht Hele Hammer finantsjuhtimise olulist rolli ettevõtetes.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.