Kui 15 aastat tagasi hõlmas keskmine keeleõppekursus endas palju rutiinset tekstide tõlkimist ja päheõppimist, siis praegu on keeleõpe palju vaheldusrikkam protsess.
Üheks tõusvaks trendiks on keeleõpe Skype'i teel. Mis seal imestada, kiire ja liikuva eluviisi korral võib olla üsna keeruline kindlal kellaajal tundi jõuda.
Ükskõik kus maailma nurgas õppija või koolitaja ka ei viibi, alati on olemas võimalus end Skype'i sisse logida, et keeletunnis osaleda. Keelt võib omandada ka otse kodus, kas või hommikumantlis ja kohvitass käekõrval.
Algul oli Skype'il tehnilisi probleeme, mille tõttu tund kippus vähemalt paar korda katkema, aga nüüd teeb Skype vapralt kaasa ning viimasel aastal pole tehniliste probleemidega kokku puututud.
Kanda on kinnitamas ka keelekonsultatsioonid, mis aitavad enne võõrkeelseid ettekandeid enesekindlust tõsta. Tunnipikkusel nõupidamisel vaadatakse koos keelespetsialistiga üle ettevalmistatud materjal ning parandatakse võimalikud sisulised ja grammatilised vead. Korrigeeritakse ka hääldust, mis annab ettekandele viimase lihvi. Ning mis peamine - konsultatsiooniks pole vaja keeltekooli kohale minna, kõike saab korraldada ka Skype'i vahendusel.
Samuti on populaarsust kogunud keeleõppereisid välismaale, kus on võimalik ühendada puhkus ja lõõgastus kasulikuga ning veeta paar nädalat oma talvepuhkusest intensiivselt keelt õppides. Taoline kursus annab kindluse ka võõral maal võõras keeles suhtlemiseks.
Keeleõppe eesmärgil on koostatud ka erinevaid audioraamatuid, millelt on võimalik kuulata õiget hääldust keele emakeelena rääkijate suust. Nii võib keele põhisõnad ja -fraasid ära õppida isegi iPodi abil.
Samal põhimõttel on loodud ka tasuta allalaetavad internetipõhised keelekursused. Tuleb aga arvestada, et need meetodid on mõeldud eelkõige keele baasoskuste omandamiseks ja huvitavaks ajaviiteks, soravat keeleoskust sellisel moel ei saavutata.
Sel aastal võtame suuna lastele vanuses 5-8 eluaastat. Pakume inglise keele õpet mängude kaudu. Nooremad õpivad keelt muinasjuttude ja pisut vanemad populaarse Harry Potteri temaatika abil. Ajendiks laste keelekursustega tegemisel oli noore ea huvi keelte vastu.
Oleme uuest plaanist ka oma kodulehe vahendusel teada andnud ning sellele on tulnud positiivset tagasisidet.
Toimub liikumine tagasi tavalisse suhtluskeskkonda. Vahepeal propageeriti arvuteid ja kõikvõimalikku elektroonilisi keskkondi, kuid siiski on näha, et tegelikult toimub näost näkku suhtlemisel keeleõpe kõige tõhusamalt.
Samuti on meil väikesed grupid, mis toetavad aktiivset suhtlemist. Keeleõppe arvutiprogrammid on küll head, kuid seda nende tootjatele. Õppija seisukohast on õppimise võtmeks vahetu suhtlemine.
Oleme välja töötanud individuaalsed õppeprogrammid neile, kelle elutempo on kiire ja kes ei saa grupis õppida. Selgitame testidega välja õppija taseme ja eesmärgi, milleni on vaja jõuda, ning seejärel otsustame, kuidas eesmärki täita. Vastavalt programmile on õppijal võimalik õppida ka iseseisvalt, kasutades Skype'i, kui kohale ei saa tulla.
Uueks suunaks on ka keeleõpe lastele, samuti pakume keeleõpet asutustele, kus vastavalt tasemetele võib grupis olla vaid paar õppijat.
Oleme valinud õppijale individuaalse lähenemise. Pakume ka grupiõpet, kuid rõhk on individuaalsel, kus õpilane õpib keelt üks ühele õpetajaga.
Üksi tunnis olles on võimalik täita just konkreetsel õppijal tekkinud lüngad ning õpetajal on võimalik valida sobilik õppimistempo.
Samuti ei teki eratunnis olukorda, et õppija ei julge teiste koolitatavate ees arusaamatuks jäänud asjade kohta küsimusi esitada.
Meil on innovaatiline keeleõppe kiirkursus, mis võimaldab keelt õppida tavapärasest kiiremini. Innovaatiliseks teeb selle baseerumine psühholoogial, füsioloogial, telekommunikatsioonil ja infotehnoloogial.
See on tehnika, tänu millele jääb keel kauaks meelde. Inimene peab seda ise proovima ja selle tõhususes veenduma, sest põhimõtteid on lühidalt raske selgitada. Praktika analüüs aga tõestab, et meetod toimib.
Autor: Saskia Undusk
Seotud lood
Akadeemiline haridus peab käima käsikäes ettevõtliku mõtteviisi, loovuse ja digipädevustega, usub EBS Gümnaasiumi direktor Kersti Uudla.