Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line’i juht: säästame miljoneid

    Viking Line’i juht Mikael Backman põhjendab koondamisi Soomes ning Tallinna liinil sõitva XPRSi Eesti lipu alla toomist kütusekulude suurenemisega, mis johtuvad 2015. aastal jõustuvast väävlidirektiivist. “Kui kõik on valmis, siis räägime miljonitest,” hindas Backman intervjuus Äripäevale võimalikku säästu sellest, et läinud reedest seilab varem Rootsi lipu all sõitnud XPRS Eesti värvides.

    “Palkade baastasemetes nüüd enam (Tallinkiga võrreldes – toim) suuri vahesid ei ole. Võib-olla meie tase on veidi kõrgem, kuid mitte enam 50%,” ütles Backman. “Nüüd on XPRSil Tallinki Stari ja Superstariga võrdsed võimalused, kui me tahame.”
    Kuna Eesti vahet sõidab Viking Line’il ainult üks alus, siis rohkem lipuvahetusi praegu tulemas ei ole. ELi reeglite järgi tuleb kasutada ühe riigi lippu nendest, mille vahel seilatakse. Samas on just Tallinna liin Viking Line’ile kasvuturg – suvehooajal hakkavad Tallinna kaudu sõitma ka Viking Line’i Helsingi ja Stockholmi vahel sõitvad laevad.
    Raha määrab. “Uue arenguna näen, et ka eestlased on hakanud rohkem laevakruiisidel käima,” ütles Backman. Traditsiooniliselt kannustavad aga sellel liinil kasvu eelkõige Eesti ja Soome hinnataseme ja maksupoliitika erinevus ning palgavahe.
    “Tallinnas on kõik palju odavam. Kuni see nii püsib ja Eesti oma poliitikat jätkab, toob see Eestisse massiliselt soomlasi juukseid lõikama, massaaži, spaadesse, alkoholi ostma. Eestlased aga käivad Soomes tööl,” märkis Backman. “Kõik käivad Soomes tööl, kõik teevad oma ostud Tallinnas.”
    Väävlidirektiivi jõustumise eel 2015. aastal on firmad Backmani sõnul äraootavad. “Ma ei usu, et enne seda keegi uute aluste või muude uuendustega välja tuleks,” ütle ta. Enne tahetakse näha, milliseks olukord kujuneb.
    Veeldatud maagaasil sõidab Vikingil vaid üks alus, Viking Grace, ülejäänud alused kasutavad merediislikütust, mille hind on 30% kõrgem.
    “Firma kulud kasvavad, meil tuleb efektiivsust tõsta. Siia haakuvad need Soomes äsja maismaapersonaliga alanud koondamiskõnelused,” ütles Backman.
    Viking Line’i kulude kasvuks on hinnatud 15–20 miljonit eurot aastas, kirjutas Kauppalehti.
    Kuidas muutuvad piletite ja ka veoste hinnad, paneb paika nõudluse-pakkumise vahekord. Üsna tõenäoline on, et veoste hinnad tõusevad, sest keskkonnasõbralikum kütus on kallim.
    Soome riik toetab laevandust. Soome riik jätkab aga laevanduse toetamist valitsuse karmist kärpekuurist hoolimata. “See on selleks, et meremeeste töökohad säiliksid Soomes – nende töökohtade kulud on kõrged. Äri selliste palkadega poleks muidu võimalik,” ­õigustas Backman. “Valitsus maksab sotsiaalkulud.”
    Rootsi lipuga seotud kulud ja vähene paindlikkus tõid aga lisaks XPRSile tänavu lipuvahetuse ka Rosellal, mis seilab nüüd Ahvenamaa lipu all.
    Backmani sõnul ei püri Viking Line erinevalt Tallinkist Euroopas suureks reederfirmaks. Fookus on kohalik. “Eesmärk pole üksteist kopeerida,” ütles Backman.
    Vikingi uus lehekülg. Uue alusega Viking Grace, mis sõidab Turu ja Stockholmi vahel, on Viking siiski seilanud uude turusegmenti. “Traditsiooniliselt on Silja Line olnud kõrgema klassi kaubamärk ja Viking Line madalam hinnaklass,” ütles Backman. “Arvan, et selle alusega saime juurde jõukamaid keskklassi kliente.” Nii on Viking Line sellel liinil korraga positsioneeritud kahes turusegmendis. Uus laev on Backmani sõnul vastu võetud üle ootuste hästi.
    Lisaks Tallinnale kombatakse kasvuvõimalusi Venemaal – paar nädalat tagasi tegi Viking Line oma esimese tšarterreisi Peterburi. “Kõik läks plaanipäraselt ja siin kaalume oma järgmisi samme,” ütles Backman, soovimata börsifirmana praegu midagi täpsustada.
    Panustatakse Aasia turistidele. Järjest on Läänemere regioonis suurenenud ka Aasia turistide arv, kes saabuvad peamiselt Finnairi lendudega. Hiljuti kirjutas Soome Kauppalehti, et ootused Aasia turismi elavnemisest on Helsingis tekitamas buumi hotelliehituses. “See segment on palju kasvanud, eriti suvel on laevadel palju Aasia turiste,” möönis Backman ja lisas, et areng sõltub sellest,  kui palju Finnair jõuab inimesi kohale toimetada.
    Viking Line’il on Aasias oma agent ja töö selle turuga käib. Aasia reisijate üldarv on esilagu alles tagasihoidlik. “Sama on venelastega – tundub, et neid on palju, aga tegelikult ei ole veel,” ütles Backman. Peamine klientuur tuleb ikka Soomest, Rootsist ja Balti riikidest.
    Uusi aluseid Viking Line Backmani sõnul praegu soetada ei plaani. “Praegune kombinatsioon sobib meile,” ütles Backman. “Need ostuoptsioonid, mis meil olid lisaaluste tellimiseks – langeval laevaehitusturul ei olnud neil toonaste hinnatasemete juures mingit väärtust,” ütles ta.
  • Hetkel kuum
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Viimased karud annavad alla – S&P indeks muudkui kerkib
S&P 500 indeksi üha kerkides on viimased Wall Streeti karud alla andmas ja oma prognoose pulliseks muutmas.
S&P 500 indeksi üha kerkides on viimased Wall Streeti karud alla andmas ja oma prognoose pulliseks muutmas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kaheksa aastat ühe kliendi jahil: kes tagaajamisest väsib, tuleb asendada
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
„Püüdsime üht klienti kaheksa aastat. Selle edukalt tegemiseks on vaja häid müügiinimesi ja kannatust. Inimese kannatus aga katkeb ja siis peavad juhid aru saama, et kui ühe inimese kannatus on katkenud, siis tuleb inimesi vahetada,“ illustreeris ambitsiooni saates „Tööandjate tund“ Estanci juht Priit Haldma.
Tööstusjuht: ärme imetle jätkusuutlikkuse probleemi, teeme sellest konkurentsieelise
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Jätkusuutlikkusest on arenenud justkui ümberjutustamise äri, kus igaüks räägib nii, nagu tema sellest aru saab. Jätkusuutlikust tegevusest peaks aga saama konkurentsieelis, mitte takistuste rada ja majanduslik viletsus, kirjutab ettevõtja ja Neulari juht Ilo Rannu Äripäeva teemaveebis Tööstusuudised.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finantsjuhid julgustavad karjääri pöörama: tehke midagi, et teist jääks jälg maha
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Tehke midagi, et teist jääks maha mingi jälg, julgustas investeeringuid vahendava ettevõtte Brave Capitali finantsjuht Veiko Pedosk karjääripöördeid ette võtma.
Soomlased imestavad: Eesti robotid vallutavad maid
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.
Eestlaste robotid vallutavad Soomes maid, kirjutab Helsingin Sanomat.