Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milline on autode käibemaksu muutmise mõju?

    Rahandusministeeriumi kava muuta firmaautode käibemaksustamist mõjutab oluliselt nii ettevõtjaid kui ka kogu siinset autoturgu, rääkisid ettevõtjate esindajad.

    Mullu avaliku meelpaha osaks saanud käibemaksuseaduse muutmise eelnõu, mis võeti eelmise aasta novembris riigikogu menetlusest, on taas valitsuse laual, kuid oluliselt muutmata kujul. Ettevõtjate ettepanekutest arvestati vaid ühte: sisendkäibemaksu tagastusele ei kehti enam 2000eurone piirmäär.
    Maksumaksjate liidu juhatuse liige Lasse Lehis tunnistas, et nüüd ei ole enam välistatud, et 1. juulist jõustuma plaanitud seadusemuudatus sellisel kujul ka vastu võetakse, mistõttu tuleb ettevõtjail hakata valmistuma kaasnevateks muutusteks.
    Kuna tulumaksuseaduse muutmisega on kavas kaotada 64eurone hüvitis neile, kes kasutavad oma isiklikku autot töösõitudeks, siis Lehise hinnangul tuleb siis hüvitist määravad dokumendid ringi teha ja töötajaga kokku leppida, mis saab.
    „Kas hakkab sõitude arvestust pidama ja siis võib seda hüvitist edasi saada ja rohkemgi. Või kompenseeritakse kõrgema palgaga, mida ministeerium ka loodab, sest siis hakkab rohkem makse tulema. Või öeldakse töötajatele, et aitäh, ei olegi vaja autot kasutada ja sa ei saa seda raha,“ loetles Lehis võimalikke variante.
    See, et edaspidi tagastataks sisendkäibemaksu vaid 50%, tähendab tööandjale valiku tegemist, kuidas minna edasi: kas leppida muudatusega või hakata tõestama töösõite, et saada maksutagastus kogu ulatuses. „Siis hakatakse maksuametit küsimustega pommitama, et kui töölepingus on kirjas, et töötaja peab kodus töötama või kodus on turvalisem autot hoida, mis siis saab. Küsimusi on palju. Eks hakkame ka oma liikmeid ses osas nõustama ja ette valmistama,“ ütles Lehis.
    Kindlasti ostetakse tema hinnangul autosid ette ära. Kui on suur osa autosid liisitud ja käibemaksu makstakse iga kuu rendimakselt võidakse lepingud ümber teha ja muretseda uued autod või teha ümber kapitalirendiks. Lehis teadis märkida, et juba praegu on teatud automarkidele pikk järjekord, mis tähendab, et sügisel signaali saanud ettevõtjad on valmistuma hakanud, et saada autoost tehtud enne 1. juulit kuniks käibemaks tagastatakse 100%.
    AMTELi tegevjuht Arno Sillat märkis sarnaselt Lehisele, et enne seadusemuudatuse jõustumist legaalne turg mõnevõrra elavneb ja peale seda tõmbab mingiks ajaks tugevalt tagasi. „Eks mingil määral hakkab siis jälle üles kasvama, aga selle delta koorib skeemitamise turg, sest hinnavahed hakkavad olema suured,“ tõdes Sillat. Küll aga ei lange automüük tema sõnul drastiliselt, kuid ka 10% on juba oluline langus.
    Tema hinnangul tekib turul kiirelt nõudlus soodsalt saadavate autode järele, mis tähendab, et rohkem hakatakse sõidukeid sisse tooma välisriikidest. „Maksad arve ära Saksamaale, Belgiasse, kuhu iganes, auto tuuakse koju kätte, maksad väikse teenuseraha, sealt pealt muidugi käibemaksu, aga sealt ei saa riik eriti midagi. See on reaalsus, mis tegelikult hakkab toimuma,“ ennustas Sillat.
    Kuna Euroopast tuuakse Eestisse kasutatud autosid, läheb siinne autopark veel vanemaks kui ta juba on. Sillati sõnul ei ole sedasi vanu masinaid enam lõpuks kuhugi panna. „Euroopasse neid tagasi ei müü, ei võta neid vastu Venemaa ega Valgevene, kes tegelikult piiravad vanade sissetoomist. Eesti ei piira ka kuidagimoodi,“ märkis ta.
    Lisaks mõjutab muutus neid kümneid ja sadu kasutatud autode müüjaid, kes sellest tööst elavad ja  annavad oma külakohas inimestele tööd. Sillati sõnul ei ole nad kõik pätid, vaid paljud on normaalsed ettevõtjad, kes tegutsevad seaduste piirides. „Nendele tõmmatakse ka vesi peale, sest tuleb kõrvalt see suli, kes ei maksa ühtegi maksu,“ ütles Sillat.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.